• Gdańsk - Warszawa - Wrocław - Londyn
  • kontakt@efektywnymarketing.pl

Czego Oliwki Nauczą Cię o Marketingu? Pokochaj Przystawki!

Czego Oliwki Nauczą Cię o Marketingu? Pokochaj Przystawki!

Czy chcesz poznać niemal magiczne rozwiązanie, które spowoduje, że klienci będą bardzo chętnie do Ciebie trafiać? W takim razie, polecam lekturę innych źródeł. Tu nie będzie o magicznych formułkach. O eliksirze, który wpłynie na podświadomość klienta i sprawi, że ten wystartuje do Twojej oferty czy produktu jak na skrzydłach. Nie.

 

Zamiast magii, skupmy się na tym, co realne, co rzeczywiście znajduje zastosowanie. Mało tego, przynosi wymierną korzyść. Tym większą, im lepiej rozegrasz pierwsze rozdanie. Słowo rozdanie jest wcale nieprzypadkowe. W tekście Jak dotrzeć do Rzymu w 5 krokach mówiłem o kilku ważnych aspektach. Między innymi o tym, by:

 

  • dać się poznać
  • wzbudzić zaufanie

 

Danie „się poznać” to, ubierając w terminologię kulinarną, swego rodzaju przystawka. Czyli coś, co ma pobudzić apetyt na więcej. Mam jedną z ulubionych restauracji z kuchnią włoską. Za każdym razem, gdy tam wejdę, uderzają mnie zapachy świetnej pizzy, makaronów i wielu innych dań, mam jeszcze do przerobienia w karcie jakieś 40% dań, wliczając różne dania mięsne, sałatki oraz desery.

 

Ale ale, nie o daniu głównym teraz mowa. Za każdym razem, gdy kelnerka przynosi mi kartę w tej restauracji, zostawia na stole porcję znakomitych, wyraziście przyprawionych i pysznych oliwek. Tak za nic.
A może w podziękowaniu za to, że postanowiłem odwiedzić lokal? No właśnie, apetizer. Porcja czegoś świetnego – zupełnie za darmo. To doskonale sprawdza się nie tylko w gastronomii. W relacji z Twoimi Klientami też znakomicie zadziała.

Apetizer, Który Sprawi, że Twoi Klienci Będą Chcieli Jeszcze Więcej – Kupić i Zapłacić

 

To, co ma przyciągnąć, zainteresować Twojego odbiorcę i sprawić, by chętniej nawiązał z Tobą relację, też jest za darmo. – A co, jeśli nie mogę dać czegoś do jedzenia? – Możesz. I dasz. Darmową, soczystą i konkretną porcję swojej wiedzy. To jest właśnie to, co sprawi, że osoby odwiedzające Twoją stronę „połkną haczyk”.

 

Klientowi trzeba się pokazać. I nie chodzi tutaj o ładnie wykadrowaną, wymuskaną fotkę na firmowej stronie, na profilu na LinkedIn czy w innych miejscach. Albo wszędzie tam, gdzie w ogóle jest mowa o wizerunku. Chodzi o to, by Klient coś od Ciebie dostał.

 

Na początek obietnica. Obiecujesz coś odbiorcom, którzy trafiają na Twoją stronę. Przykłady:

 

– określony rezultat – np. schudniesz / przytyjesz 5 kg w zaledwie 4 tygodnie
– wymierną korzyść – np. zwiększysz dotarcie e-maili o ponad 40%, zyskując tym samym 300 nowych subskrybentów
– konkretna wiedza – np. poznasz sprawdzone sposoby przyciągania uwagi czytelników, stosowane przez najlepszych copywriterów na świecie

 

Kiedy już padnie obietnica, musisz się z niej wywiązać. By to zrobić i, jednocześnie, zadowolić Klienta, dając to, czego od Ciebie oczekiwał, zadbaj o to, by prezent miał kilka konkretnych cech. Opowiem o nich poniżej. Dzięki temu, znacznie łatwiej skonstruujesz materiał – poradnik, video i inne elementy w taki sposób, że będzie się dla Ciebie wiązać z większym zyskiem. No bo skoro Odbiorca będzie zadowolony, dostanie to, po co przyszedł, chętniej sięgnie też po więcej – czyli po produkty i rozwiązania składające się na Twoją ofertę.
Cechy Twojej Przystawki, które Sprawią, że Klient Sięgnie po Dokładkę

 

DOKŁADNOŚĆ

 

Ten element ma bezpośredni związek z obietnicą, którą składasz Klientowi na początku. Już w nagłówku czy w pierwszych słowach, trzeba konkretnie Odbiorcę naprowadzić. Twoja przystawka ma prowadzić krok po kroku przez konkretne zagadnienie. Czyli, gdy dajesz e-book, załóżmy – Jak w 15 Minut Wyczarować Przystawki, Które Zawrócą w Głowie Twoim Gościom, opowiadasz konkretnie jak to zrobić.

 

Podajesz kilka przepisów na szybkie przystawki. Od początku do końca, tak by Czytelnik wiedział, że w efekcie końcowym dostanie coś naprawdę pysznego. Dajesz coś, co punkt po punkcie zbliża czytające osoby do rezultatu. A efekt jest taki, że kiedy zaproszą do siebie gości i zaserwują przystawki, które polecasz – u osób, które je zjedzą pojawi się efekt WOW.

 

WARTOŚĆ

 

Dając przystawkę, czyli Twój darmowy magnes, podkreśl koniecznie, jak bardzo wartościowe rozwiązanie dostarczasz. Trzeba tu wykazać się liczbami i faktami. Takimi, które jesteś w stanie podać w odniesieniu do opracowywanego magnesu. Czyli – na przykład:

 

„Żeby stworzyć dla Ciebie ten poradnik ze znakomitymi przepisami na przystawki, odmówiłem sobie 5 wieczornych lektur i wyjść ze znajomymi do nowych restauracji.” Albo „Serwuję Ci dzisiaj ten poradnik. Spędziłem w kuchni cały weekend, prawie 20 godzin, aby dobrać dla Ciebie najbardziej porywające kubki smakowe, przystawki i szybkie desery. Dzięki temu, wiesz już, że stawiając na te przepisy, zawsze sprawisz, że prośby o dokładki będą pojawiały się na okrągło”.

 

Podając tego typu informacje dajesz jasny sygnał, że za tym co dostarczasz, stoi rzetelne przygotowanie. I tym samym, zwiększasz też autentyczność odbioru dostarczonej informacji.

 

ROZWIĄZANIE PROBLEMU / ODPOWIEDŹ NA POTRZEBĘ

 

Tu przechodzimy do wyjaśnienia, w jaki sposób to, co dostarczasz odpowie na zapotrzebowanie Klienta. Wiesz, czego potrzebuje klient. Albo kreujesz potrzebę poprzez odpowiednie podanie argumentów. Wprowadzając czytelników w realia historią. Trzymając się przystawek:

 

„Wiele osób przygotowując jedzenie na spotkania w gronie przyjaciół, znajomych czy rodziny, bardzo często zastanawia się nad tym, jakie przekąski czy przystawki przygotować. Teraz masz skuteczne rozwiązanie, bo dostajesz ode mnie zestaw sprawdzonych, szybkich i, co najważniejsze, naprawdę smacznych przystawek. Dzięki ich zaserwowaniu, masz gwarancję pełnego zadowolenia swoich gości. Przygotuj się też na sporo pytań, bo z pewnością ludzie będą chcieli poznać Twoje sekrety. Smacznego!”

 

NATYCHMIASTOWY REZULTAT

 

Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że to co dostarczasz, Twój odbiorca wykorzysta od razu. Czyli – odpada tu kwestia oczekiwania na rezultat. Gdy dajesz video czy e-booka, zaznaczaj, ze już po pierwszym obejrzeniu, po przeczytaniu tekstu, Klient/Czytelnik dostaje wiedzę do wykorzystania instant. Tak jest, to ważne, ponieważ nawet gdy podkreślasz korzyści w treści, odbiorcy przechodząc do działania momentalnie mają styczność, z tym co serwujesz. Ma to ścisły związek z obietnicą, którą składasz na początku, żeby przykuć uwagę i zainteresować zawartością Klienta.

 

OGRANICZONA DOSTĘPNOŚĆ

 

Klient lubi czuć się wyjątkowy, czuć się częścią wyjątkowego grona. I ten fakt działa na Twoją korzyść, zdecydowanie. Ograniczenie dostępności sprawa, że produkt, który dostarczasz jest jeszcze bardziej pożądany. Limitowany charakter wpływa na wzrost zainteresowania użytkowników.

 

Jak to wykorzystać i zachęcić osoby z Twojego targetu?

 

„Mam świetny poradnik, który raz na zawsze rozwiąże Twoje problemy z przygotowywaniem szybkich i sprawdzonych przystawek. Zdobądź go, zanim zabraknie. Rozchodzi się jak gorące bułki, a dostęp przewidziałem tylko dla pierwszych 50 osób. Odbierz swój egzemplarz już teraz.”

 

Taki zabieg powoduje, że do świadomości odbiorcy trafia jasny komunikat. Ten poradnik za chwile będzie niedostępny. Osoba podejmująca działanie, ma więc coś więcej, niż tylko swój poradnik. Dostaje nagrodę za to, że wykonała określoną akcję.

 

Po odbiorze takiego prezentu, by wzmocnić więź z odbiorcą, trzeba podziękować. Owszem, formą podziękowania za zapis na listę czy śledzenie strony jest właśnie upominek, który przygotujesz. Jednak po tym, gdy użytkownik zostawi już adres mailowy w Twojej bazie. Dobrze jest wykonać jeszcze jeden krok. Skierować klienta po zapisie na stronę „DZIĘKUJĘ”. Temu zagadnieniu poświęcę oddzielny wpis. Dowiesz się z niego w jaki sposób tworzyć taką stronę, by początek relacji z odbiorcą lub jej rozwinięcie, przebiegały z maksymalną korzyścią dla Ciebie. Taką, która sprawi, że zapisane osoby będą częściej i chętniej odwiedzać Twoją stronę, by dostać więcej.

leave a comment