• Gdańsk - Warszawa - Wrocław - Londyn
  • kontakt@efektywnymarketing.pl

Jak Dotrzeć do Rzymu w 5 krokach, Czyli Droga w Biznesie

Jak Dotrzeć do Rzymu w 5 krokach, Czyli Droga w Biznesie

Dążenie do osiągnięcia szeroko rozumianego sukcesu. Działanie znane bardzo dobrze wielu osobom. W marketingu można zauważyć jednak tendencję,w której początkowy zapał i pokłady ogromnej energii, uciekają gdzieś na bok i…
Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zarywać noce myśląc o słabych wynikach sprzedażowych?

 

Czy znana jest Ci sytuacja, w której coś co początkowo wydawało Ci się doskonale trafionym rozwiązaniem, które podbije serca odbiorców, okazywało się kompletnie nietrafione?

 

Czy chcesz dowiedzieć się jak dotrzeć do Rzymu w 5 krokach? Za chwilę poznasz zasady, które raz na zawsze zmienią Twoje podejście do klientów. Zanim to jednak nastąpi, słowo wyjaśnienia.

 

Z pewnością znasz powiedzenie „Nie od razu Rzym zbudowano”.
Znajduje ono odzwierciedlenie także w sprzedaży i marketingu.
Z delikatną różnicą, bo tutaj drogę do efektu wypracujesz przestrzegając

 

5  Kluczowych Zasad. Poznaj je, a następnie zastosuj w swoim biznesie, by dotrzeć do rezultatów, których pragniesz.

 

Krok 1: Poznaj Mnie

 

Tutaj kluczem jest to, by dać się poznać. Nie potencjalnemu odbiorcy. Przyszłemu klientowi. Tak jest, wszystkie kroki, począwszy od tego wykonujesz po to, by stworzyć trwałą relację z przyszłymi klientami. Żeby dać się poznać, musisz rzucić się w oczy. A bardzo dobrym sposobem na to, by osiągnąć taki efekt jest skorzystanie z mediów społecznościowych.

 

Facebook, Twitter, LinkedIn – to Twoja furtka do wejścia na szersze pole tego pierwszego etapu. Wykorzystaj social media do poinformowania ludzi. Opowiedz:

 

  • kim jesteś?
  • czym się zajmujesz?
  • jakie masz osiągnięcia?

 

Ludzie chętnie dowiedzą się także innych rzeczy:

 

  • jak rozwiążesz ich problemy?
  • w jak dobry sposób wpłynie to na ich życie?
  • co dzięki temu zyskają? (Korzyściom poświęcam oddzielny wpis, to szersze zagadnienie)

 

Mówiąc inaczej, ludzie widząc Twoją „twarz” w Internecie nabierają przekonania, że jesteś prawdziwy. Że firma X to rzeczywiście marka dodająca wartość. Godna uwagi i zaufania – o zaufaniu więcej w kroku trzecim.

 

Krok 2: Polub Mnie

 

W drugim etapie, idziesz dalej. Trzeba przełączyć się na tryb działania. Najlepiej w taki sposób, by wykazać zaangażowanie. Dyskutuj, wymieniaj informacje. Nie tylko online, również w realu. Zadawaj pytania i dziel się interesującymi, wartościowymi opiniami.

 

Co będzie najlepsze na początek? Wejście w grupy, zarówno w LinkedIn, jak i na Facebooku. To doskonała przestrzeń, zarówno do wymiany informacji, jak i nawiązywania wartościowych kontaktów. I oczywiście, uwiarygodnienie wizerunku poprzez dzielenie się wiedzą.

 

Krok 3: Zaufaj Mi

 

Etap, który wymaga czasu, jednocześnie opiera się o to, że musisz wyjść z prezentem do odbiorcy. Podzielić się tym, co oferujesz. Czyli, zaproponować pomoc lub  poradę. Albo – zainteresować drugą stronę jakąś ciekawą, wartościową perspektywą. Spojrzeniem an dany temat. To stanowi doskonały początek dla głębszych dialogów.

 

Zyskujesz w taki sposób, że rozwijasz swoje umiejętności i nabierasz doświadczenia. W oczach odbiorców – przyszłych klientów oraz sympatyków, uwiarygadniasz swój wizerunek. Pokazujesz się jako osoba sprawdzona, pomocna, godna zaufania. W skrócie – ludzie patrząc na Ciebie wiedzą, na kim polegać.

 

Krok 4: Zapłać Mi

 

Trzy pierwsze kroki sprowadzały się do punktu, w którym jesteś teraz. Gdy zbudowałeś relacje z osobą/grupą, pora na kulminację. Teraz, gdy ludzie wiedzą już po co się do Ciebie zwracać, wiedzą jaką pomoc otrzymają – przechodzisz do swojej oferty.
Eksponujesz produkt – czyli, dajesz tak upragnione przez wszystkich rozwiązanie. Niezależnie od tego co sprzedajesz, produkt czy usługa ma dwa zasadnicze zadania:

 

  • odpowiadanie na potrzeby i wspomniane wcześniej
  • rozwiązywanie problemów

 

Za co najchętniej płacą klienci? Nie za maile, które do nich piszesz. Nie za posty, grafiki i konkursy. Owszem, trzeba klienta czasem rozpieścić i dać mu sygnał, jak bardzo jest dla Ciebie ważny.
Ludzie najchętniej zapłacą Ci za to, że im pomożesz.

 

Krok 5: Zapamiętaj Mnie

 

Po przejściu czterech powyższych kroków, warunkiem najlepszych rezultatów jest jeszcze jeden element. Spójrz z szerszej perspektywy na to, co łączy Cię z Klientem. Czy naprawdę satysfakcjonuje Cię relacja mająca jednorazowy charakter? No właśnie. Spraw, by klient zapamiętał kim jesteś.
Odwróćmy też sytuację. Warunkiem koniecznym, by cała droga marketingowa poprowadziła Cię do upragnionego celu, jest pokonywanie jej według klucza. Według tych 5 etapów, które właśnie poznałeś.

 

Tak właśnie wygląda marketingowa ścieżka wiodąca do Rzymu. Wytycz jasny kierunek i określ, czym jest Twój Rzym. Jaki rezultat chcesz osiągnąć? A potem wkrocz na ścieżkę gwarantującą dojście do mety. Twojej osobistej, marketingowej i biznesowej.

leave a comment