5 sposobów na “doładowanie” Twoich Landing Page

In: Marketing cyfrowy

W Efektywny Marketing wiemy, jak trudno jest zbudować stronę docelową o wysokiej konwersji dla Twojej firmy i branży, ale mamy nadzieję, że dzięki tym pięciu najlepszym praktykom pomożemy Ci dobrze zacząć w kierunku wyższego współczynnika konwersji i generowania leadów . Obecnie istnieje więcej niż pięć najlepszych praktyk dotyczących stron docelowych, ale dzisiaj omówimy te, które wielokrotnie przekształcały się w stronę docelową o wysokiej konwersji podczas testów i wdrażania u ponad stu klientów.

Kluczem do wykorzystania najlepszych praktyk dotyczących stron lądowania (docelowych) i uzyskania wyższych współczynników konwersji jest analityczne podejście do danych, które widzimy za pomocą naszych narzędzi, takich jak Unbounce i Hotjar/Lucky Orange (do mapowania cieplnego), oraz bycie konsekwentnym w naszych testach A/B. Zakładając, że masz opracowaną strategię testowania i prawidłowo skonfigurowałeś narzędzia, przyjrzyjmy się naszym najlepszym praktykom marketingowym CRO.

Najlepsza praktyka nr #1: miej tylko jeden cel konwersji i jedno wezwanie do działania

Na początek tej listy mamy stosunkowo prostą, ale często pomijaną filozofię posiadania tylko jednego celu konwersji i przycisku CTA, który jest zgodny z tym celem. Dlaczego w naszym projekcie strony docelowej chcemy mieć tylko jedną ścieżkę do konwersji?

Załóżmy, że prowadziłeś kampanię PPC z bardzo wyraźnym CTA, w które potencjalny klient klika i ląduje na Twojej stronie, która ma kilka różnych CTA i możliwości konwersji. Twój menedżer PPC nie tylko jest na Ciebie zły, ponieważ jego konwersje spadają, ale także osoba odwiedzająca Twoją witrynę prawdopodobnie pójdzie inną ścieżką, z dala od Twojej oferty. Powodem, dla którego nazywamy je stronami docelowymi, a nie witrynami internetowymi, jest to, że są one bardzo wyspecjalizowane w jednym celu; dodawanie wielu celów do strony docelowej jest jak przebijanie słomki podczas picia – bardzo nieefektywne i frustrujące.

Dlatego tworząc strategię dotyczącą strony docelowej, upewnij się, że masz na stronie tylko jeden konkretny cel konwersji i ofertę. Nie tylko zauważysz wzrost współczynnika konwersji, ale znacznie ułatwi to tworzenie treści dla tej strony, jeśli wszystko zmierza do jednego celu.

Najlepsza praktyka nr #2: Upewnij się, że Twoja oferta jest odpowiednia dla danego etapu ścieżki

Wydaje się, że powinno to wynikać ze zdrowego rozsądku, ale w praktyce nie jest to przestrzegane aż tak bardzo. Jeśli dowiedziałem się o Twojej marce z przeczytanego artykułu, prawdopodobnie nie od razu przejdę do oferty, która znajduje się na dole Twojej ścieżki i poproszę o wycenę lub propozycję. Czy byłbym skłonny przekazać Ci mój adres e-mail w celu przesłania ebooka lub podobnej oferty o niskich stawkach? Potencjalnie, jeśli treść była dla mnie istotna.

Korzystając ze stron docelowych w ramach kampanii PPC, nie musisz się zbytnio martwić, czy potencjalny klient znajdzie się na właściwej stronie ścieżki, ponieważ dobry menedżer PPC zadba o to, aby trafiał do właściwej grupy docelowej. Jednak nadal jest to coś, co musisz wziąć pod uwagę na etapach planowania strategii optymalizacji strony docelowej i decydowania, jaka treść będzie odpowiednia dla kogoś na tym etapie ścieżki.

Najlepsza praktyka nr #3: Użyj formularza wieloetapowego

Ta najlepsza praktyka dotyczy wyłącznie strony docelowej generującej leady, ale ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia współczynników konwersji w przypadku stron zawierających formularze z więcej niż czterema polami wejściowymi. W praktyce formularz wieloetapowy dzieli kilka pól na wiele kroków, stąd nazwa „wieloetapowy”. Kiedy odwiedzający zakończy jeden krok formularza, przechodzi do następnego kroku, aż do przesłania formularza.

Strategia formularzy wieloetapowych zakłada, że odwiedzający z większym prawdopodobieństwem ukończą coś, co zaczęli. Wynika to z psychologii zarządzania projektami, zgodnie z którą my, ludzie, nie chcemy, aby nasze wysiłki poszły na marne po rozpoczęciu zadania, co jest również znane jako „koszty utopione”. Dlatego zależy nam, aby pierwszy krok wieloetapowego formularza był jak najłatwiejszy do wykonania.

Kluczem do wieloetapowego formularza o wysokiej konwersji jest sortowanie pól, zaczynając od pól, które są najmniej groźne (np. „Ile masz zwierząt domowych?”) do najbardziej (dane kontaktowe, imię i nazwisko, adres e-mail, telefon itp.) .). Pierwszym krokiem formularza jest użycie pól najmniej zagrażających, aby zmniejszyć ilość tarcia potrzebnego do rozpoczęcia wypełniania formularza, a kolejne kroki wykorzystują pola o wyższym poziomie zagrożenia.

Najlepsza praktyka nr #4: Spersonalizuj projekt strony docelowej

Personalizacja stron docelowych to coś stosunkowo nowego i coraz łatwiejszego dzięki dynamicznemu wstrzykiwaniu słów kluczowych i platformom takim jak Proof i Dynamic Yield. Ideą spersonalizowanych stron docelowych jest dostarczanie treści klientom i tworzenie unikalnych doświadczeń, które nawiązują do nich więź i zwiększają prawdopodobieństwo konwersji. Personalizacja jest świetna, ale trzeba zachować pewien umiar. Użytkownicy mogą lubić treści na stronie, które są dla nich specyficzne, ale zbyt szczegółowe mogą mieć niekorzystny wpływ. Na przykład, jeśli trafisz na stronę, która zna intymne szczegóły na Twój temat, takie jak Twój wiek, rasa, płeć itp. i wyświetli je w widocznym miejscu, jak byś się wtedy czuł? Odkryty? Naruszony?
Czy skorzystałbyś z oferty? Raczej nie…

Najlepsza praktyka nr #5: Spraw, aby strona ładowała się szybko, szczególnie na urządzeniach mobilnych

Prawdopodobnie jednym z najważniejszych aspektów skutecznej strony docelowej jest szybkość jej ładowania. Szybkość strony to jedna z kwestii bardziej technicznych, ale dość łatwo ją poprawić, zakładając, że Twoja strona docelowa działa na szybkich i stabilnych serwerach.

Pierwszym krokiem, jaki chcesz wykonać podczas optymalizacji szybkości strony, jest optymalizacja plików graficznych. Narzędzie do tworzenia stron docelowych, takie jak Unbounce, automatycznie optymalizuje obrazy po ich przesłaniu, ale jeśli nie masz dostępu do Unbounce lub Photoshopa, użycie aplikacji i systemów online takich jak TinyPNG to świetny sposób na zmniejszenie rozmiaru pliku, a tym samym zwiększenie szybkości strony.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na szybkość strony, który można łatwo zmienić, jest ograniczenie lub zastąpienie skryptów działających na stronie docelowej. Jako agencja marketingu cyfrowego uwielbiamy skrypty, które śledzą jak najwięcej informacji, dzięki czemu możemy ulepszyć nasze strategie, jednak skrypty niestandardowe lub zbyt wiele skryptów może negatywnie wpłynąć na szybkość naszej strony. Aby sprawdzić, czy uruchamiane skrypty zauważalnie spowalniają szybkość Twojej strony, przeanalizuj ją za pomocą Google PageSpeed Insights lub GTmetrix. Obie usługi są bezpłatne i wymagają jedynie adresu URL Twojej strony, aby przeanalizować i zapewnić przydatny wgląd w czas ładowania.

Konkluzja

Te najlepsze praktyki to dokładnie to, co zaobserwowaliśmy we współpracy z naszymi klientami, stale zwiększając współczynnik konwersji ich stron docelowych. Pamiętaj, że najlepsze praktyki są niczym, jeśli nie masz spójnej strategii testowania, która pozwoliłaby upewnić się, że to, co zmieniasz na stronie, jest przyczyną Twoich sukcesów – lub porażek. Mamy wiele świetnych artykułów o tym, jak rozpocząć testowanie stron docelowych, 7 wskazówek dotyczących testowania A/B reklam na Facebooku i CRO witryny internetowej: optymalizacja stron docelowych. Te wskazówki to moje dwa ulubione. Teraz zaktualizuj swoje istniejące strony docelowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz omówić się pomysły na nadchodzący projekt lub kampanię? Chcesz przekształcić swój biznes dzięki wdrożeniu pełnego potencjału marketingu online?
Chcesz uzyskać lepsze efekty?