In: Tworzenie treści

Święta Bożego Narodzenia przed nami! Ludzie już zaczęli szukać pomysłów na prezenty świąteczne. Czy zacząłeś już planować najbardziej pracowity sezon w roku?

Wszyscy wiemy, że te Święta Bożego Narodzenia będą inne niż wszystkie, chociaż istnieją pewne statystyki i różne spostrzeżenia na temat tego, jak mogą wyglądać. Amazon stwierdził, że zaobserwował już wzrost liczby osób kupujących prezenty, niektóre zasoby to potwierdzają i twierdzą, że będzie to najlepsza oferta w historii, a inne twierdzą, że nie spodziewają się tak dużego ruchu, ponieważ jest tam wiele osób, które mają trudności ze swoimi finansami. Tak czy inaczej, istnieje cel, a Ty, jako firma, powinieneś go jak najlepiej wykorzystać!

Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, jak dobrze zakończyć rok 2023 i rozpocząć 2024:

1. Zacznij planować

Żyjemy w bezprecedensowych czasach i zachęca się ludzi, aby planowali z wyprzedzeniem, wcześnie rozpoczynali zakupy świąteczne i byli przygotowani, stąd panika zakupowa! Nie mówię, żeby zaopatrzyć się w papier toaletowy, mówię tylko, że powinieneś zacząć planowanie kampanii świątecznej już wczoraj! Zaplanuj swoje świąteczne produkty, zaktualizuj swoją stronę internetową, zacznij o niej opowiadać.

Planując z wyprzedzeniem, możesz uniknąć stresu i paniki, jakie sezon świąteczny może sprowadzić do przedsiębiorstw handlu detalicznego. Stwórz swoją strategię, upewnij się, że Twoje treści są spójne we wszystkich kanałach i zacznij informować swoich klientów. Powiedz im, co się zbliża, kiedy przypada ostatnia data zamówienia, a nawet skonfiguruj automatyczne odpowiedzi, ponieważ w tym roku świąteczne zakupy będą nieco trudniejsze, więc pomagaj swoim klientom tak bardzo, jak tylko możesz! To prowadzi nas do drugiej wskazówki:

2. Pomagaj swoim klientom

Świąteczne zakupy mogą być stresujące w najlepszych momentach: jest tak wielu członków rodziny i bliskich, dla których można robić zakupy, a nie wiem jak Wy, ale ja zawsze liczę na spacer po sklepach i sprawdzenie, czy coś wpadnie mi w oko. W ostatnich latach większość naszych świątecznych zakupów musieliśmy robić w Internecie i ta tendencja wcale nie zmalała po zakończeniu pandemii, dlatego ludzie potrzebują pomocy i wskazówek dotyczących prezentów dla swoich bliskich. Jednym ze sposobów pomagania ludziom jest tworzenie przewodników po prezentach dostosowanych do wieku, płci i zainteresowań. Utwórz różne strony kolekcji dla każdej grupy. Innym pomysłem jest zaoferowanie bezpłatnych porad zakupowych lub czatu na żywo z osobistym klientem, dzięki czemu ludzie będą mogli zadawać pytania i szybko uzyskać odpowiedź od eksperta. Jeśli nie możesz wykonać żadnej z tych czynności, nadal możesz pomóc, pisząc blogi i tworząc posty w mediach społecznościowych zawierające porady dotyczące kupowania prezentów.

3. Spraw, aby Twoja witryna była przyjazna

Zwykle ludzie robią zakupy w Internecie, ponieważ nie jest to tak czasochłonne, jak osobiste pójście do sklepu, a także dlatego, że jest to wygodne. Musisz upewnić się, że Twoja witryna jest wygodna i łatwa w użyciu dla ludzi. Zwłaszcza, że do końca roku spodziewany jest naprawdę duży ruch, sprawdź, czy w Twojej witrynie wszystko działa tak, jak powinno, a strony ładują się szybko, ponieważ jeżeli tak nie jest, to z pewnością jest to powód, dla którego ludzie opuszczają Twoją witrynę bezpowrotnie! Najmniejsze irytujące problemy i usterki mogą kosztować Cię zmniejszoną sprzedażą, więc zadbaj o porządek na swojej stronie internetowej, zanim rozpocznie się mania świątecznych zakupów.

4. Wybieraj produkty mądrze

Wybierz mądrze, które produkty promować! Z powodu pandemii, wojny i ogólnej sytuacji geopolitycznej wiele naszych pragnień i potrzeb uległo zmianie, ludzie spędzają więcej czasu w domu, ubierając się w codzienne ubrania. Na tej podstawie ludzie będą częściej wydawać pieniądze na swoje domy i ubrania, które będą nosić w domu. Dlatego pamiętaj o nich podczas aktualizacji swojej witryny i tworzenia postów w mediach społecznościowych o tematyce bożonarodzeniowej oraz promowania odpowiednich produktów.

Ps. Upewnij się, że zaktualizowałeś swoją stronę główną, aby zawierała specjalną sekcję produktów świątecznych, aby ludzie mogli łatwiej do niej dotrzeć.

5. Stwórz poczucie pilności

Pilność jest tym, co sprawia, że ludzie kupują! Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że włożyłeś coś do koszyka i opuściłeś stronę z myślą, że będziesz mógł do tego wrócić i kupić później? A ile razy faktycznie to kupiłeś? Gdyby była na nim oferta ograniczona czasowo, mogę Cię zapewnić, że kupiłbyś ją od razu. Korzystaj więc z niego i twórz codziennie różne oferty i okazje, tak jak Amazon co roku organizuje 12-dniową kampanię bożonarodzeniową. Działa to znakomicie, ponieważ ludzie nie chcą niczego przegapić.

Dodaj liczniki czasu do swojej witryny, aby ludzie mogli zobaczyć tykanie zegara, co w zasadzie jest sposobem na powiedzenie „lepiej działaj szybko”. Upewnij się także, że wszystkie promocje w mediach społecznościowych, witrynie i e-mailach są ze sobą spójne, aby ludzie mogli wiedzieć o tych ofertach.

6. Bądź kreatywny

Wszyscy pracują nad kampaniami świątecznymi. Co Cię wyróżnia? Jeśli chcesz, aby ludzie wybierali Ciebie, a nie konkurencję? Nadszedł czas, aby wykazać się kreatywnością.

Zacznij od swoich treści, spróbuj wymyślić kilka pomysłów na treści, które mogą pomóc ludziom, nie tylko przewodniki po prezentach, ale odpowiedz na często zadawane pytania, pomyśl o tym, co pomoże ludziom przetrwać te dziwne czasy. Gdyby wszystko wyglądało normalnie, możesz stworzyć treść dotyczącą pakowania prezentów o dziwnych kształtach. Dlaczego nie spróbować pokazać, jak pakujesz zamówienia, aby ludzie mogli zobaczyć, jak będą wyglądać, gdy będą wysyłać prezenty swoim bliskim za Twoim pośrednictwem? Kreatywne muszą być nie tylko treści w mediach społecznościowych. Upewnij się, że Twoje e-maile mają przyciągający wzrok temat, aby nie zgubiły się w milionach e-maili z kampanii świątecznych, które wszyscy otrzymujemy.

Postaw się w sytuacji swoich klientów i zastanów się, jakie zmartwienia masz w związku z tegorocznymi zakupami świątecznymi. Następnie zobacz, co możesz zrobić, aby pomóc klientom z tego rodzaju zmartwieniami.

7. Powiedz im dlaczego

Nie ma nikogo, komu można by sprzedać, mówiąc po prostu „zobacz, co mamy, kup to” w mediach społecznościowych. Powiedz im, dlaczego muszą to kupić.

Dlaczego miałbyś kupić swoje produkty? Pomyśl o tym powodzie i wykorzystaj go w swoich treściach społecznościowych, aby pokazać ludziom, dlaczego Twoje produkty są atrakcyjne i sprawią, że będą to wspaniałe prezenty.

8. Baw się dobrze

Media społecznościowe są fajne i nie muszą być zawsze takie dosadne. Tak, próbujesz coś sprzedać, ale dlaczego nie pobawić się tym w międzyczasie? Pokaż swoim obserwującym, że za ekranem kryje się prawdziwy człowiek i nie bój się pokazać im swojej osobowości!

Ludzie desperacko potrzebują socjalizacji i w tym celu korzystają z mediów społecznościowych. Udostępniaj treści z innych kont, nawiązuj kontakt z ludźmi na tych platformach, a oni na pewno to docenią, a to tylko sprawi, że będziesz dobrze wyglądać. W końcu sztuka polega na tym, żeby być człowiekiem!

9. To przyszły rok, na którym powinieneś się skupić

Czy wiesz, dlaczego sprzedaż w tym roku jest ważna? Po to, abyś mógł budować lojalność i sprzedawać jeszcze więcej w przyszłym roku! Im więcej osób kupi od Ciebie w tym roku, tym więcej osób zapamięta Twoje produkty w przyszłym roku. I nie mam tu na myśli przyszłego roku, podczas Świąt Bożego Narodzenia. Nawet jeśli zamienisz 10% swoich nowych klientów w lojalnych klientów. Oznacza to 10% wzrost rok do roku. Powinieneś więc skupić się na sprzedaży już teraz, aby zbudować lojalność na przyszły rok.

Poznałeś właśnie 9 porad na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia. Wykorzystaj je mądrze i zamień ten krótki okres w zyskowny okres!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz omówić się pomysły na nadchodzący projekt lub kampanię? Chcesz przekształcić swój biznes dzięki wdrożeniu pełnego potencjału marketingu online?
Chcesz uzyskać lepsze efekty?