In: Tworzenie treści

Wyobraź sobie, że użytkownik aplikacji do wspólnych przejazdów przypadkowo zamienił miejsce odbioru i dojazdu. Lub jeśli odwiedzający Twoją witrynę nie może dowiedzieć się, jak umówić się z Tobą na spotkanie. Projektowanie doświadczenia użytkownika (UX) sprawia, że Twój produkt jest użyteczny i prosty w obsłudze przez odbiorców. Dobrze funkcjonujący produkt nie może istnieć bez prawidłowo zaprojektowanego UX (User Experience).

Doświadczony autor UX wie, że jasny i zwięzły język to najlepszy sposób na poprowadzenie użytkownika przez produkt. Przestrzegając podstawowych zasad projektowania UX, pomagasz odbiorcom poruszać się po produkcie i doceniać wszystko, co ma do zaoferowania. Twoim celem jest zapewnienie użytkownikom wspaniałego doświadczenia, a osiągnięcie tego wymaga wspólnego wysiłku autorów, ekspertów od projektowania stron internetowych i specjalistów SEO.

Ale czym jest projektowanie UX i dlaczego ma to znaczenie?
Kiedy już poznasz odpowiedzi na powyższe pytania, możesz zacząć w pełni korzystać z usług projektowania UX. W tym artykule dzielimy się:

• Czym jest projektowanie UX?
• Projektowanie UX w 2023 roku?
• Wskazówki ekspertów dotyczące projektowania UX

Podajemy również najważniejsze wytyczne dotyczące pisania UX, którymi kieruje się obecnie każda wiodąca agencja zajmująca się projektowaniem UX.

Czym jest projektowanie UX?

UX czyli User Experience, to projektowanie doświadczeń użytkownika polegające na tworzeniu jasnej i zrozumiałej ścieżki prowadzenia użytkowników przez produkty, takie jak strony internetowe i aplikacje. Jednak zasady projektowania UX mogą mieć również zastosowanie do dowolnego produktu, systemu lub usługi wymagającej interakcji z użytkownikiem lub klientem.

To wyjaśnia stronę pisarską – ale czym jest sam w sobie UX? Przyjrzyjmy się bliżej, aby uzyskać bardziej całościowy obraz projektowania doświadczeń użytkownika.

Co to jest UX?

Doświadczenie użytkownika obejmuje ogólne doświadczenie interakcji z Twoim produktem. Czynniki, które przyczyniają się do poczucia zadowolenia klienta, mogą być czynnikami spoza samego produktu. Ogólnie rzecz biorąc, dotyczy to punktów kontaktu z klientem, takich jak witryna internetowa, gdzie doświadczenie użytkownika bezpośrednio wpływa na sprzedaż. Wytyczne dotyczące projektowania UX są zgodne z tym, co zapewnia doskonałe doświadczenie użytkownika i pomaga utrzymać zaangażowanie klientów.

Projektowanie UX jest bezpośrednio powiązane z tym, jak łatwo lub trudno jest użytkownikom wchodzić w interakcję z samym produktem. Zatem podstawowe przykłady UX obejmują menu nawigacyjne na stronach internetowych, tekst przycisku wezwania do działania (CTA), komunikaty wprowadzające i komunikaty o błędach.

Dlaczego pisanie UX ma znaczenie

Doskonałe teksty UX pomagają klientom korzystać i rozumieć Twój produkt oraz punkty styku, z którymi wchodzą w interakcję z Twoją marką. Nie ma wątpliwości, że musisz przyciągnąć i utrzymać uwagę klienta, a gdy się zaangażuje – odniesiesz korzyści. Bez UX Twoi użytkownicy mogliby czuć się zdezorientowani lub sfrustrowani, nie wiedząc, co robić w Twojej witrynie i jak z nią wchodzić w interakcję. Co gorsza, słaba nawigacja i brak kierunku często oznaczają, że szybko opuszczą Twoją witrynę z powodu poczucia niezadowolenia z interakcji.

Projektanci UX budują produkt tak, aby był intuicyjny pod względem funkcjonalności, i wypełniają każdą lukę w wiedzy poprzez pisemne instrukcje i wyjaśnienia. Twoja witryna nie może być w 100% przyjazna dla użytkownika bez profesjonalnego napisania UX, który pobudzi działanie.

Korzyści z projektowania UX dla stron internetowych

Twórcy UX i eksperci od projektowania stron internetowych są niezbędnymi zasobami w tworzeniu najbardziej zoptymalizowanego doświadczenia dla osób odwiedzających Twoją witrynę. Dobrym pomysłem jest zainwestowanie w profesjonalne usługi pisania treści, aby Twoje treści redakcyjne zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek (SEO) można było znaleźć w Internecie. Ale potrzebujesz także projektowania doświadczeń użytkownika, aby zachęcić odbiorców do podjęcia kroków w kierunku zostania Twoim klientem.

Oto, co UX i copywriting strony internetowej mogą zrobić dla Twojej firmy:

• Zwiększ widoczność w Internecie

Page Experience, ostatnia aktualizacja Google i gorący temat w świecie SEO, wzmacnia relację pomiędzy UX i SEO. Aktualizacja oznacza, że witryny oferujące wygodę użytkowania, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi jakości strony, mają pierwszeństwo w rankingach wyszukiwarki Google. Osiągnięcie doskonałego projektu UX to wspólny wysiłek – a zaangażowanie agencji projektujacej UX, agencji piszącej treści i agencji zajmującej się projektowaniem stron internetowych jest najbardziej strategiczną opcją.

• Namawiaj użytkowników do podjęcia działań

Aby poinformować odwiedzających witrynę, co mają robić, należy użyć kombinacji słów i elementów wizualnych. Na przykład muszą wiedzieć, że podczas przekazywania swoich danych kontaktowych muszą kliknąć „Prześlij”, w przeciwnym razie wszystkie wysiłki optymalizacyjne pójdą na marne. Jeśli chcesz, aby przeczytali powiązany post na blogu, tekst UX i tekst przycisku powinny to odzwierciedlać.

• Popraw czas trwania sesji

Czas trwania sesji oznacza, jak długo osoba odwiedzająca witrynę pozostaje w Twojej witrynie, jako suma czasu spędzonego na różnych podstronach. Utrzymanie ich zaangażowania na stronie pozytywnie wpływa na rankingi wyszukiwania i potencjał sprzedaży. Nie chcesz, aby użytkownik odrzucił lub natychmiast opuścił witrynę po zobaczeniu jednej strony.


10 podstawowych zasad projektowania i pisania UX, których musisz przestrzegać

Treść zorientowana marketingowo jest niezbędna dla widoczności Twojej firmy w Internecie, podczas gdy usługi pisania UX są ważne dla użyteczności Twojego produktu. Potrzebujesz projektu i treści UX, aby poprowadzić odbiorców we właściwym kierunku i utrzymać ich zaangażowanie.

Reguły UX obejmują wypróbowane i przetestowane sposoby zapewnienia najlepszego możliwego doświadczenia użytkownika, ale wdrożenie powinno być dostosowane do Twojej firmy i celów. Najlepszy autor UX bierze te wskazówki dotyczące projektowania UX i stosuje je w unikalnym kontekście Twojej firmy.

Oto podsumowanie zasad projektowania UX, których przestrzega każda agencja zajmująca się UX:

1. Bądź zwięzły

UX jest zawsze jasny i zwięzły. Usuń niepotrzebne słowa i wyrażenia, nie wpływając negatywnie na czytelność i istotę przekazu. Ludzie w naturalny sposób odchodzą od wszystkiego, co jest czasochłonne i skomplikowane, więc prostota to zasada, która zawsze będzie dominować na listach wskazówek dotyczących projektowania UX.

2. Używaj języka naturalnego

Projektuj zgodnie z tym, jak mówią Twoi użytkownicy. Cechą wyjątkową projektowania UX jest to, że Twoje działania są uważane za skuteczne, jeśli użytkownicy ledwo je zauważają. Nie tłumacz się zbyt wiele i zachowaj konwersacyjny ton.

3. Zachowaj spójność

Jeśli chcesz, aby Twój użytkownik zapisał się na Twój webinar, nie zmieniaj sformuowania “zapisz się”, na „zarejestruj się” na następnej stronie. Dotyczy to również preferowanego tonu głosu i osobowości Twojej firmy.

4. Bądź skoncentrowany na celu

Każdy aspekt projektu UX musi być zgodny z celem końcowym. Użytkownik powinien zrozumieć, co chce osiągnąć i jaki jest koniec danego procesu, za pomocą słów i elementów wizualnych.

5. Pomóż swojemu użytkownikowi

Zawsze okazuj empatię swojemu użytkownikowi: co chciałbyś zobaczyć, aby poprawić swoje doświadczenia? Jednym z najlepszych zastosowań tego rozwiązania jest podnoszący na duchu komunikat o błędzie. Jeśli jakiś przycisk na Twojej stronie nie działa, przeproś, oferując alternatywną opcję lub natychmiastowe rozwiązanie.

6. Napisz dla szerokiej publiczności

Możesz zyskać wszystko, utrzymując uniwersalność swoich treści. Unikaj słów slangowych, nietypowej terminologii i żargonu branżowego. Jeśli musisz, zdefiniuj wszystko, o czym wspomnisz po raz pierwszy.

7. Umieść korzyści przed funkcjami

Powiedz „Popraw swój cykl snu dzięki naszemu monitorowi snu” zamiast „Użyj naszego monitora snu, aby poprawić swój cykl snu”. Zanim przejdziesz do bardziej szczegółowych informacji, podkreśl jego zalety dla użytkownika.

8. Napisz świetne nagłówki

Oprócz przyciągnięcia  uwagi odbiorców, nagłówki i tytuły są niezbędne dla UX i SEO. Poprawiają czytelność, lepiej organizując treść i pozwalają wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest Twoja treść, gdy roboty ją “przeczytają”.

9. Poznaj swoją platformę

Opanuj różnice między projektowaniem dla stron internetowych, aplikacji i innych produktów. Nie prosiłbyś użytkownika o kliknięcie podczas korzystania z aplikacji mobilnej ani o dotknięcie podczas przeglądania witryny na komputerze. Zaangażuj usługi projektowania UX na wczesnych etapach procesu tworzenia treści swojej witryny, aby mieć pewność, że Twoje projekty UX idealnie odpowiadają potrzebom Twojej firmy.

10. Testuj w sposób ciągły

Możesz postępować zgodnie z każdą zasadą z tego artykułu, ale nadal nie uzyskiwać oczekiwanych rezultatów. Oczywiście będzie to zależeć od Twoich unikalnych celów, stylu i odbiorców. Upewnij się wtedy, że Twoje projekty UX są skuteczne. Zrób to za pomocą intensywnego testowania. Zrozum bolączki swoich odbiorców, zastosuj je w swojej strategii projektowania UX i regularnie przeprowadzaj testy A/B.

Skorzystaj z pomocy profesjonalnych usług projektowania UX

Pamiętaj, że usprawnienie doświadczenia użytkownika zwiększa prawdopodobieństwo, że docelowi odbiorcy będą z Tobą wchodzić w interakcję. Aby jednak naprawdę generować korzystne wyniki, potrzebna jest całościowa strategia i dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązania.

Profesjonalne usługi projektowania treści obejmują projektowanie UX zorientowane na konwersję, projektowanie witryn internetowych zorientowane na sprzedaż i treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania. Agencja zajmująca się projektowaniem treści zawsze będzie kierować się najnowszymi wytycznymi projektowania UX. Możesz zaufać agencji zajmującej się projektowaniem stron internetowych, która ma ekspertów od projektowania UX i projektowania witryn internetowych, aby Twoja witryna działała dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz omówić się pomysły na nadchodzący projekt lub kampanię? Chcesz przekształcić swój biznes dzięki wdrożeniu pełnego potencjału marketingu online?
Chcesz uzyskać lepsze efekty?