In: Marketing cyfrowy

Marketing e-mailowy od dawna jest jednym z najpotężniejszych kanałów marketingu cyfrowego dostępnych dla marek, które chcą zmaksymalizować swoje przychody i nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami i klientkami. Ostatnio jednak w tej przestrzeni pojawił się nowy gracz: marketing wiadomości tekstowych i SMS.

Wielu marketerów zastanawia się, jak nie tylko włączyć SMS-y do swoich działań, ale także nad tym, jak zapewnić za ich pomocą uzupełnienie w swoich strategiach e-mail marketingu. W tym artykule omówimy, jak połączyć strategie marketingu e-mailowego i SMS-owego, aby zmaksymalizować wyniki!

Różnice między SMS-em i e-mailem

Coraz więcej firm oprócz marketingu e-mailowego wykorzystuje marketing SMS. Nie ma wątpliwości, że marketing SMS to potężne narzędzie, które może pochwalić się współczynnikiem zaangażowania 6-8 razy wyższym niż e-mail. Aby zoptymalizować usługi marketingu internetowego, ważne jest, aby zrozumieć różnice między e-mailami SMS.

E-mail → to świetny sposób na wysyłanie dłuższych, bogatszych wiadomości zawierających obrazy i załączniki. E-maile zapewniają więcej możliwości konwersji niż SMS-y, ponieważ mogą zawierać więcej linków, wezwań do działania i historii. Dzięki temu marketerzy mogą skupić się na edukacji i wychowywaniu. Poczta e-mail doskonale nadaje się do wysyłania biuletynów, wskazówek i referencji. Badania pokazują, że 90% użytkowników sprawdza swoją skrzynkę odbiorczą przynajmniej raz dziennie. E-maile mają średni współczynnik otwarć na poziomie 20% i średni współczynnik klikalności na poziomie 2,5%, a marketing e-mailowy zwraca 42 PLN za każdą wydaną złotówkę.

SMS → to doskonały kanał komunikacji, w którym można uzyskać zwięzłe, aktualne informacje lub rabaty. SMS-y mają znacznie wyższe wskaźniki zaangażowania niż e-maile, ze współczynnikiem otwarć na poziomie 98% i współczynnikiem klikalności na poziomie 29%. SMS-y świetnie nadają się do promocji, ale nie są idealne do treści mających na celu edukację i wychowanie. SMS ma limit 160 znaków, co stwarza potrzebę, aby wiadomości były krótkie i zwięzłe. Marketing SMS jest również droższy niż marketing e-mailowy. Korzystaj ze sprawdzonych metod wysyłania SMS-ów w przypadku ograniczonych ofert produktów, przypomnień, pilnych aktualizacji, potwierdzeń zakupów i promocji.

Najlepsze praktyki SMS-owe

Nie ma wątpliwości, że marketing SMS to jedna z najbardziej osobistych form marketingu, która podkreśla potrzebę zachowania ostrożności. Jak zaangażować klientów, zamiast ich denerwować?

  • Uzyskaj pozwolenie: podobnie jak w przypadku marketingu e-mailowego, niezwykle ważne jest, aby przed skontaktowaniem się z osobą kontaktową upewnić się, że masz jej zgodę. Każda osoba, do której wysyłasz SMS-a, musi wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości od Ciebie. Oznacza to poproszenie klientów o wyrażenie zgody za pośrednictwem formularza online lub zaproszenie ich do wysłania SMS-a na numer telefonu lub krótkiego kodu. Ważne jest również, aby zapewnić kontaktom możliwość rezygnacji z otrzymywania wiadomości.
  • Upewnij się, że Twoje wiadomości dochodzą we właściwym czasie: podczas wysyłania wiadomości pamiętaj o uwzględnieniu stref czasowych. Ważne jest, aby Twój dostawca usług SMS automatycznie wysyłał SMS-y do klientów we właściwym czasie, w zależności od ich strefy czasowej. Dzięki temu Twój tekst nie będzie drażnił nikogo w środku nocy.
  • Staraj się, aby Twój tekst był krótki i na temat: Nikt nie chce otrzymywać marketingowego SMS-a o długości akapitu. Tekst powinien być krótki, na temat i łatwy do odczytania.
  • Rozważ użycie autorespondera: Korzystanie z autorespondera w celu nawiązania rozmowy z klientami może być niezwykle skuteczne. Dając klientom możliwość zadawania pytań, przekazywania opinii lub uzyskiwania dodatkowych informacji, tworzysz solidną podstawę relacji z klientami.
  • Rezonuj z grupą odbiorców: pisząc SMS-a, postaw się w sytuacji swojego segmentu odbiorców. Jakie treści chcą otrzymywać? Jakie sprzedaże lub produkty mogą być dla nich ważne? Personalizacja jest kluczowa.
  • Dołącz wykonalne wezwanie do działania: Jaki jest zamierzony rezultat Twojej kampanii SMS? Czy ma to na celu zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej? Chcesz, żeby ludzie skorzystali z Twojej sprzedaży? Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel, ważne jest, aby dokładnie określić, jakie działania mają podjąć Twoi odbiorcy. Dołącz link do strony produktu i dodawaj bezpośrednie sformułowania. Używaj zwrotów typu „Sprawdź nasze najnowsze wydanie!” lub „Kupuj teraz, zanim będzie za późno!”

  • Ogranicz częstotliwość wysyłania: najłatwiejszym sposobem na odrzucenie klienta jest spamowanie go SMS-ami. Chociaż częstotliwość wysyłania SMS-ów będzie zależała od Twoich celów, zalecamy wysyłanie maksymalnie dwóch SMS-ów tygodniowo.
  • Weź pod uwagę swojego dostawcę usług SMS: wybierając dostawcę wiadomości SMS, warto wybrać takiego, który dysponuje rozbudowaną siecią operatorów, która umożliwi Ci dotarcie do klientów w wielu obszarach geograficznych. Będziesz potrzebować dostawcy, który będzie mógł rozwijać się dzięki Twojemu marketingowi SMS-owemu i będzie w stanie szybko i skutecznie wysyłać wiadomości tekstowe i graficzne.

Zachowaj równowagę

Znalezienie równowagi między e-mailem a SMS-em ma kluczowe znaczenie dla marketingu Twojej firmy, szczególnie w świecie, w którym żyjemy dzisiaj. E-mail to sprawdzona metoda masowej komunikacji marketingowej. Ale teraz, gdy mamy do czynienia z urządzeniami mobilnymi, SMS-y są teraz bardzo wydajnym i skutecznym sposobem komunikowania się z klientami. Przeciętny człowiek spędza 5,4 godziny dziennie na urządzeniu mobilnym. Mówiąc jaśniej, przeciętnemu człowiekowi odpowiadanie na e-mail i SMS-a przez telefon zajmuje teraz 90 sekund. Szalone, prawda? Bardzo ważne jest zrozumienie, kiedy używać SMS-ów, a kiedy e-maili.

Najlepsze podejście to połączenie obu metod

Marketing e-mailowy powinien być stosowany w przypadku dłuższych, bogatszych wiadomości zawierających zdjęcia i ważne linki. Dobrymi przykładami wykorzystania poczty elektronicznej są potwierdzenia zamówienia, biuletyny, premiery produktów, promocje lub treści edukacyjne. Wiadomości te nie powinny być wrażliwe na czas i zwykle są zapisywane do wykorzystania w przyszłości. W zależności od branży i intensywności promocji marki, miesięczna liczba wysyłek będzie się różnić. Zwykle waha się od 4-10 wysyłek miesięcznie.

Z drugiej strony marketing SMS jest najlepszy w przypadku krótkich i zwięzłych wiadomości, w przypadku których liczy się czas. Dobrymi przykładami wykorzystania wiadomości SMS są informacje o śledzeniu, sprzedaż błyskawiczna i uzupełnianie zapasów. Ważne jest, aby ograniczyć liczbę wysyłek w celach marketingowych do 1-2 tygodniowo. Nie chcesz być niedogodnością dla swoich klientów.

Jak widać, zarówno marketing e-mailowy, jak i SMS-owy mają swoje mocne strony. Ich łączne wykorzystanie może zwiększyć przewagę Twojej firmy nad konkurencją, jednocześnie budując świadomość marki i budując znaczące relacje z klientami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz omówić się pomysły na nadchodzący projekt lub kampanię? Chcesz przekształcić swój biznes dzięki wdrożeniu pełnego potencjału marketingu online?
Chcesz uzyskać lepsze efekty?