In: Reklama

Reklama nie musi być czymś złym. Reklamy online mogą być przydatne, jeśli są trafne, merytoryczne i spersonalizowane.

Marka wykorzystuje kierowanie kontekstowe, aby przyciągnąć użytkowników i umieścić ich w centrum działań marketingowych – czy to poprzez kierowanie displayowe, czy promowanie określonych treści lub produktów w swojej witrynie internetowej na podstawie poprzednich wizyt. Szerszy problem polega na tym, że nie jest to coś, co konfigurujesz raz, zaznacz pole i gotowe.

Osiągnięcie tego autentycznego, osobistego kontaktu powinno uwzględniać następujące kwestie:

1. Połącz wiele źródeł danych

Być może widziałeś Sherlocka z BBC. To imponujące, jak duże wrażenie można wywrzeć na temat Sherlocka, po prostu na niego patrząc.

Coś podobnego można zrobić również online za pomocą narzędzi targetowania Google. Możesz także połączyć wiele „wskazówek” na temat odbiorców, aby stworzyć ich lepszy obraz, co jest kluczem do dokładnego targetowania.

Większość z nich znajdziesz w swoich analizach, bazie danych CRM (zarządzanie relacjami z klientami) i sieciach społecznościowych.

2. Pozwól sobie na feedback i ucz się z niego

Sytuacja ludzi się zmienia – ci, którzy są dzisiaj na rynku, niekoniecznie będą szukać tego samego produktu jutro. Musisz się dostosować. Dobrzy reklamodawcy to zauważą i zmienią swoje podejście do reklam online. Ponadto będą nawiązywać kontakt z klientami, aby zrozumieć, w jaki sposób najlepiej chcą się z nimi komunikować.

3. Zbuduj doświadczenie wokół swoich odbiorców

Retargeting końcowy na każdego, kto kiedykolwiek odwiedził utworzoną przez Ciebie nową stronę z meblami, z pewnością zapewni Ci kilka konwersji.

Ale zirytujesz też wiele osób, które z jakiegoś powodu po prostu nie chciały kupić tej kanapy. Bądź bardziej szczegółowy – opracuj osobne, spersonalizowane strategie w zależności od rodzaju osób, z którymi chcesz nawiązać kontakt.

4. „Offsite” i „onsite” nie żyją w oddzielnych bańkach

Możesz wydać miliony na stworzenie pięknie spersonalizowanego doświadczenia dla odbiorców w Twojej witrynie. Jeśli jednak Twoja strategia pozyskiwania klientów poza witryną opiera się na promowaniu słabo ukierunkowanych reklam, najlepsze, na co możesz liczyć, to to, że jakość Twojej witryny będzie w stanie zrekompensować trudną podróż po drodze.

Kontekstowy, osobisty kontakt we wskazywaniu drogi jest równie ważny jak doświadczenie po przybyciu na miejsce. Treści, które udostępniasz użytkownikom w drodze do Twojej witryny, odgrywają decydującą rolę w konwersji, jaką osiągasz po ich dotarciu do celu. Wystarczy spojrzeć na rozwój oprogramowania do blokowania reklam, aby wiedzieć, jak bardzo reklamy mogą obecnie odbiegać od ideału.

Tygodniowe śledzenie kogoś w Internecie za pomocą banerów promujących kanapę, którą być może rozważał zakup, jest w Internecie odpowiednikiem zatrudnienia kogoś, kto stale goni klienta za pomocą plakatu „Kup tę sofę!”. Nie zrobiłbyś tego w prawdziwym życiu, więc po co to robić online?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz omówić się pomysły na nadchodzący projekt lub kampanię? Chcesz przekształcić swój biznes dzięki wdrożeniu pełnego potencjału marketingu online?
Chcesz uzyskać lepsze efekty?