In: Social Media

Wraz z pojawieniem się nowej sekcji na Instagramie wkrótce zaczniemy widzieć reklamy na stronie Eksploruj. Strona Eksploruj poleca posty, które według przewidywań mogą zainteresować użytkownika, na podstawie innych postów, które przeglądał w przeszłości. Pokazuje także kategorie postów, takie jak moda, architektura i jedzenie.

Instagram twierdzi, że ponad 50% kont na całym świecie co miesiąc odwiedza stronę Eksploruj. Gdy użytkownik po raz pierwszy wejdzie na stronę Eksploruj, nie zobaczy reklam, ale gdy kliknie treść i zacznie ją przewijać, reklamy się pojawią. Reklamy będą wyświetlane zarówno w formie filmów, jak i zdjęć. Już oficjalnie zostały udostępnione wszystkim użytkownikom.

“Eksploruj to obszar, w którym ludzie są naprawdę otwarci na odkrywanie i dlatego jesteśmy tym naprawdę podekscytowani” – mówi Susan Buckner Rose, dyrektor ds. marketingu produktów biznesowych”. Instagram próbuje wykorzystać fakt, że ludzie odwiedzają stronę Eksploruj, aby odkryć nowe treści i zobaczyć, co ich interesuje. Jest to doskonała okazja do wyświetlania spersonalizowanych reklam. Jest to idealna sekcja na Instagramie, w której motywacja użytkowników zwykle skupia się wokół nauki czegoś nowego lub odkrycia nowego konta, marki lub produktu.

Kolejny powód, dla którego FB zmierza w stronę reklam na Instagramie

Facebook poinformował, że jego maszyna do sprzedaży reklam zwalnia, ponieważ osiągnął pułap liczby reklam, które może wyświetlić użytkownikowi na FB. Co więcej, aby utrzymać skuteczność reklam, będą w większym stopniu opierać się na reklamach na Instagramie i innych platformach.

Popularność Instagrama wśród opinii publicznej stale rośnie, a wokół Facebooka pojawia się coraz więcej kontrowersji. Oprócz reklam w kanałach, Instagram zaczął umieszczać reklamy w relacjach i reklamach zawierających treści powiązane z marką. Te reklamy z treściami powiązanymi z marką dają markom możliwość tworzenia treści sponsorowanych przez wpływowych influencerów w mediach społecznościowych, które pojawiają się jako reklamy i przyciągają większą publiczność. W przeszłości tylko osoby śledzące influencerów mogły oglądać ich płatne treści.

Krok naprzód

Sieci społecznościowe mają wspólny cel: zwiększanie zaangażowania użytkowników, aby mogli wyświetlać reklamy. Platformy te zaczynają integrować nowe miejsca docelowe reklam, aby zdywersyfikować swoje zasoby reklamowe. Wdrożenie reklam na stronie eksploracji przez Instagram to dla marketerów krok we właściwym kierunku. Ponieważ wielu użytkowników Instagrama może być niespokojnych, gdy ich kanał jest przepełniony reklamami, użytkownicy na stronie eksploracji są tam, aby odkryć nowe treści. To idealnie pasuje do motywów użytkownika i zapewnia korzyści zarówno marketerowi, jak i potencjalnemu klientowi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak możemy Ci pomóc?

Chcesz omówić się pomysły na nadchodzący projekt lub kampanię? Chcesz przekształcić swój biznes dzięki wdrożeniu pełnego potencjału marketingu online?
Chcesz uzyskać lepsze efekty?